Начальник управління

Гайда

в.о. начальника управління

Гайда Андрій Ігорович

Вітаємо з днем народження
  • спеціаліста I категорії відділу державної реєстрації актів цивільного стану по м.Коломия Коломийського міськрайонного управління юстиції   Німчук Оксану Михайлівну
  • начальника відділу державної виконавчої служби Надвірнянського районного управління юстиції  Жигалюка Івана Васильовича
  • начальника відділу кадрової роботи та державної служби головного управління юстиції  Цюрпіту Марію Григорівну
Всі вітання ...
Календар
  • Червень 2018
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    « Тра    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Узагальнення за результатами планових (комплексних) перевірок діяльності державних нотаріальних контор та приватних нотаріусів, проведених Головним управлінням юстиції у Івано-Франківській області за ІІ квартал 2012 року

    -

    -

    З метою виявлення типових порушень в роботі нотаріусів, розповсюдження позитивного досвіду щодо організації нотаріальної діяльності та виконання ними правил нотаріального діловодства проведено узагальнення результатів перевірок роботи державних нотаріальних контор та приватних нотаріусів області.

    За ІІ квартал 2012 року, відповідно до статті 33 Закону України «Про нотаріат», затверджених графіків планових /комплексних/ перевірок діяльності приватних нотаріусів та державних нотаріальних установ відділом нотаріату проведено 23 перевірки:

    21 планову комплексну перевірку (20 у приватних нотаріусів та 1 в державній нотаріальній конторі області);

    2 позапланові цільові перевірки у державних нотаріальних конторах

    За результатами проведення однієї із планових перевірок приватному нотаріусу зупинялася нотаріальна діяльність.

    За аналогічний період минулого року відділом нотаріату проведено 16 перевірок:

    14 планових комплексних перевірок (13 – у приватних нотаріусів та 1 – в державній нотаріальній конторі);

    2 позапланові (цільові) перевірки (1 у приватного нотаріусів та 1 в державній нотаріальній конторі).

    Питання щодо результатів всіх проведених перевірок розглядалося на оперативних нарадах у начальника управління юстиції – всього проведено 4 оперативні наради.

    Проведені перевірки включали в себе наступні питання:

    - дотримання вимог до робочого місця приватного нотаріуса (далі – робоче місце);

    - страхування цивільно-правової відповідальності;

    - правильності оформлення трудових відносин з працівниками нотаріуса;

    - дотримання нотаріусами правил ведення нотаріального діловодства – правильності формування документів у справи;

    - наявність та відповідність вимогам законодавства документів, долучених до примірника нотаріально оформленого документа, а у випадках, передбачених законодавством, копій з документів, які необхідні для вчинення нотаріальних дій;

    - наявність на документах печаток, підписів, номерів тощо;

    - умов зберігання архіву, печаток, штампів;

    - порядок зберігання, витрачання, обігу та звітності спеціальних бланків нотаріальних документів;

    - визначення стану нотаріального обслуговування фізичних та юридичних осіб.

    - визначення професійного рівня нотаріуса (підвищення кваліфікації, наявність публікацій, участь у конференціях і семінарах з питань права тощо).

    За наслідками кожної із перевірок складалася довідка про результати проведеної планової /комплексної/ перевірки організації нотаріальної діяльності та виконання правил ведення нотаріального діловодства у двох примірниках з наданням рекомендацій з усунення причин, унаслідок яких допущено порушення.

    Так, робочі місця всіх приватних нотаріусів відповідали вимогам, визначеним Положенням про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23 березня 2011 року №88/5. В ході проведення перевірки двом нотаріусам робилися зауваження щодо належного документального підтвердження в нотаріальній конторі наявності пожежної сигналізації.

    Графіки роботи, що встановлені приватними нотаріусами відповідали вимогам ч.10 ст.24 Закону України «Про нотаріат». Проте, встановлені графіки згідно наказів не завжди відповідають довідково-інформаційним матеріалам на вивісках.

    Організація діяльності нотаріусів, що перевірялися дає можливість в повній мірі забезпечити всі вимоги законодавства щодо таємниці вчинюваних нотаріальних дій. Кабінети нотаріусів ізольовані, вхідні двері до них закриваються на замок. Приймальні кімнати окремі. В більшості нотаріальних контор організовані окремі архівні кімнати.

    В ході проведення перевірок не встановлено порушення обмежень щодо видачі довідок про вчинені нотаріальні дії та відповідних документів.

    Проведеними перевірками встановлені наступні порушення:

    1. п. 2.,Гл. 9, Р.І Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 №296/5 – серія та номер використаного спеціального бланку нотаріального документу не зазначається у правому нижньому куті аркуша після посвідчувального напису на примірнику документа, що залишається в справах нотаріуса (нотаріальної контори);

    2. номенклатура справ на 2009 рік затверджена нотаріусом 2 січня 2009 року, в той час, коли наказ Міністерства юстиції України, яким затверджено Типову номенклатуру справ набрав чинності 11 січня 2009 року, чим не враховано п.7 Методичних вказівок щодо застосування примірної номенклатури справ державної нотаріальної контори та приватного нотаріуса, Примірної номенклатури справ державної нотаріальної контори та Примірної номенклатури справ приватного нотаріуса, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 09.10.2000 року №56/5;

    3. службові документи виготовляються на аркушах формату А4, проте, без належного виконання вимог ч.4 п.5.2. Правил 2010 року;

    4. в кінці року номенклатури справ за попередні роки закриті підсумковими записами. Однак, в ході однієї із перевірок було встановлено, що графа «кількість справ (томів, частин)» після закінчення діловодного року не заповнювалася, а відмітки проведено в гр. «примітка», чим не враховано п.6 Методичних рекомендації щодо застосування Типової номенклатури справ, яким визначено, що третя графа (кількість справ) заповнюється після закінчення діловодного року, коли відомо, яка кількість справ утворилася у минулому діловодному році;

    5. на порушення п.6.2. Правил 2010 року, не всі передбачені номенклатурою справ приватного нотаріуса /нотаріальної контори/ на 2012 рік книги наявні;

    6. на вхідних документах проставляє реєстраційний штамп не у правому нижньому куті першої сторінки, як це передбачено п. 8.11 Правил 2010 року;

    7. допускається розміщення рекламного логотипу на примірниках правочинів, чим порушено п.5.2. Правил 2010 року;

    8. без врахування ст.34 Закону України «Про нотаріат» здійснюються записи про вчинені нотаріальні дії;

    9. в тексті правочину нотаріусами зазнається про виготовлення двох примірників правочину (один, що підлягає зберіганню в справах, інший – для сторони правочину), проте, після посвідчувального напису на примірнику правочину, що зберігається в матеріалах справ нотаріуса та в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій зазначається про використання більше бланків, ніж необхідно для вчинення нотаріальної дії, що свідчить про виготовлення трьох примірників правочину;

    10. на порушення ч.1 ст.48 Закону України «Про нотаріат», ч.3 п.253 Інструкції (нотаріальну дію вчинено в лютому 2012 року) при знятті заборони щодо відчуження майна, на примірнику правочину не зроблено посвідчувального напису. На порушення ч.9 п.253 Інструкції  в реєстрі для реєстрації заборон відчуження нерухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрації зняття таких заборон та арештів не проставлено відмітки у встановленій графі;

    11. при посвідченні довіреностей у порядку передоручення нотаріуси на основній довіреності не роблять відмітку про передоручення, про що свідчать долучені копії основних довіреностей без таких відміток,чим не дотримано вимог п. 153 Інструкції;

    12. не виконуються вимоги ч.1 ст. 1247 Цивільного кодексу України, щодо зазначення часу складання заповіту;

    13. п.5.7. Гл. 4 Р. ІІ Порядку – при посвідченні довіреності в порядку передоручення на основній довіреності не проставляється відмітка про передоручення;

    14. в порушення п.6.14. Правил ведення нотаріального діловодства – при посвідченні заповітів, не враховувалися форми посвідчувалильних написів встановлені додатком 2 до Правил 2010 року;

    15. п. 7.47 Правил – при веденні та заповненні реєстрів для реєстрації нотаріальних дій в гр..7 поряд з коротким підписом не зазначається прізвище особи, що звернулася за вчиненням нотаріальної дії;

    16. п. 8.9. Правил ведення нотаріального діловодства – заяви другого з подружжя про згоду на розпорядження майном не підлягали реєстрації у Журналі реєстрації вхідних документів;

    17. п. 13.8. Правил 2010 року – акти про вилучення для знищення документів не внесених до Національного архівного фонду не складалися.

    За результатами перевірок нотаріусам рекомендовано:

    - дотримуватись вимог:

    - Правил ведення нотаріального діловодства;

    - Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України;

    - Закону України “Про нотаріат”;

    - Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання;

    - постійно підвищувати рівень кваліфікації та слідкувати за змінами в діючому законодавстві.

    -

    -

    -

    20.07.2012р.