Начальник управління

Гайда

Станіщук Микола Васильович

Вітаємо з днем народження
  • провідного спеціаліста відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Рожнятівського районного управління юстиції  Притулу Мирослава Богдановича
  • головного спеціаліста відділу з питань банкрутства головного управління юстиції  Колдру Ірину Володимирівну
  • приватного нотаріуса Коломийського міського нотаріального округу   Галян Галину Михайлівну
Всі вітання ...
Календар
  • Жовтень 2018
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    « Вер    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Реєстрація права власності нерухомого майна

    -

    -

    З 01.01.2013 вступає в дію Закон України від 01.07.2004 № 1952-IV  «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінанами та доповненнями, яким передбачено створення єдиної системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

    Система державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, яка започаткована вказаним Законом, визначає, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно -це є офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державна реєстрація прав є обов’язковою адже права на нерухоме майно виникають тільки з моменту такої реєстрації.

    З 01.01.2013 року в Україні державна реєстрація речових прав на нерухоме майно покладена на державних реєстраторів та нотаріусів, як спеціальних суб’єктів. Хоча слід також зазначити, що нотаріусами буде здійснюватися державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном та проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.

    Відповідно до статті 4 3акону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме:

    1)      право власності на нерухоме майно;

    2) право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном;

    3) інші речові права відповідно до закону;

    4) податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

                   Згідно Статті 19 ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів УкраїниДержавна реєстрація прав проводиться на підставі: 
    
         1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 
         2) свідоцтв про право власності на  нерухоме  майно,  виданих відповідно до вимог цього Закону; 
    
         3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації  наймачам житлових приміщень у державному та 
    
    комунальному житловому фонді; 
         4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 
    
         5) рішень судів, що набрали законної сили; 
    
         6) інших документів,  що підтверджують  виникнення, перехід, припинення  прав  на  нерухоме  майно,  поданих органу  державної реєстрації прав разом із заявою. 
         Згідно цієї ж статті Державна реєстрація обтяжень здійснюється на підставі:
         1) встановленої законом заборони користування та/або розпорядження нерухомим майном; 
         2) рішень судів, що набрали законної сили; 
    
         3) постанови органів досудового слідства, державного виконавця про накладення арешту на нерухоме майно; 
    
         4) накладення  заборони  на відчуження нерухомого майна нотаріусом; 
    
         5) рішення органу місцевого самоврядування про віднесення об'єктів нерухомого майна до застарілого житлового фонду; 
    
         6) інших актів відповідних  державних  органів та посадових осіб згідно із законом; 
    
         7) договорів, укладених у порядку, встановленому законом. 

    За новими правилами, нотаріус, який вчиняв нотаріальну дію, а саме правочин стосовно нерухомого майна, незавершенного будівництва, котрий підлягає нотаріальному посвідченню, та користується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно при вчиненні нотаріальних дій, не буде потрібно робити певні запити для витребування інформації про правовий режим об’єкта нерухомого майна, збирати витяги з різних реєстрів, оскільки, маючи доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, він володітиме актуальною інформацією про державну реєстрацію права власності та інших речових прав на таке майно, обтяження цих прав, про об’єкти та суб’єктів цих прав, що в свою чергу заощадить час та кошти фізичних і юридичних осіб, котрі звернулись до нього за вчиненням таких дій.

    З вищезазначеного безумовно випливає, що запровадження системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно в Україні забезпечить вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, належний рівень захисту прав власності фізичних і юридичних осіб на нерухоме майно, гарантованих Конституцією України, створення сприятливих умов для розвитку ринкових відносин та поліпшення інвестиційного клімату в Україні та суттєво заощадить час та кошти власників нерухомого майна.

    -

    Приватний нотаріус Яремчанського МНО

    Л.В.Могилевич