Начальник управління

Гайда

в.о. начальника управління

Гайда Андрій Ігорович

Вітаємо з днем народження
  • заступника начальника Івано-Франківського міського відділу ДВС  Богак Ярему Володимировича
  • головного спеціаліста відділу контролю та організаційного забезпечення діяльності головного управління юстиції  Грещук Юлію Зіновіївну
Всі вітання ...
Календар
  • Червень 2018
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    « Тра    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Запитання

    -

    -

     

     

    В даній рубриці публікуватимуться запитання громадян та відповіді на них з питань роботи головного управління юстиції.
    -
    -

    Свої запитання громадяни можуть задавати:

    -

    - за телефоном: (034-2) 55-24-63;-

    ……………-

    або

    -

    - надсилати електронною поштою за адресою: info@if.minjust.gov.ua

    -

    ——————————————————————————————————————————————————————————————–

    -


     

    Запитання 33:

    Доброго дня!

    У мене склалась така ситуація: я вийшла заміж і подала документи до паспортного столу і  у новому паспорті моє ім’я російською мовою записали невірно. У свідоцтві про народження, яке видавалось ще російською мовою, мене записали – Алена. У першому паспорті в 16 років записали моє ім’я українською мовою Олена, а російською- Алена, посилаючись на свідоцтво про народження. При зміні паспорту у зв’язку з одруженням,  у новому паспорті українською мовою я залишилась Олена, а російською мене записали Елена. Тепер у мене неспівпадіння між паспортом і свідоцтвом про народження. У паспортному столі мені відмовили змінити паспорт та  порекомендували звернутись з цим питанням до управління Юстиції. Підкажіть, будь ласка, чи є це помилка і як її виправити? Мене саме хвилює російська частина паспорту.
     

    Буду вдячна за відповідь.

    З повагою,Олена

    18.07.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 02.08.2013 № Г-14/01-31

    -

    -

    Запитання 32:

    Доброго дня!мене цікавить стосовно Апостиль на свідоцтво про народження. Я сама з Івано Франківська на даний час перебуваю в Мадриді і чи може хтось із моїх родичів піти і поставити на моєму свідоцтві Апостиль . Якщо так то що для цього потрібно куди потрібно звертатись і за скільки часу і вартості буде все зроблено. 

    Дякую.

    02.06.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 18.06.2013 № Н-9/01-31

    -

    -

    Запитання 31:

    Доброго дня. Допоможіть, будь ласка, розібратися в такій ситуації. Моїй бабусі 85 років. Так трапилося, що потрібно оформляти спадщину. Обов”язковим документом при оформленні – являється свідоцтво про народження. Свідоцтво це датоване 1928 роком, в силу своїх років – воно просто розпалося на 5 частин. Чи можемо ми отримати повторне свідоцтво про народження? Якщо так, куди нам звертатись?

    Завчасно дякую Вам за відповідь

    22.02.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 28.02.2013 № Є/3-01-31

    -

    -

    Запитання 30:

    Добрий день.
    В мене запитання про вимоги до оформлення рішення суду про розлучення.
    19 грудня 2001 року була розглянута цивільна справа за моїм позовом до мого чоловіка про розірвання щлюбу. Позов задовольнили.
    Я прийшла в РАГС 14 серпня 2012 року, щоб мені поставили печатку в паспорт про розлучення. 
    Печатку поставили і видали рішення суду.
    З цим рішенням суду та відповідним перекладом, нотаріально завіреним я звернулась в россійський ЗАГС для подання заяви про одруження і мені відмовили в прийнятті цього документу,
    ссилаючись на відсутність запису про дату набрання чинності рішення суду. Чи справедливо це?
    В кінці рішення суду є штамп, в якому зазначено “Копія вірна з оригіналом”, та підпис судді в цьому штампі і також навпроти набрана на компьютері фамілія головуючого.
    Нижче стоїть штамп “Рішення суду вступило в законну силу та не оскаржено. Оригінал рішення знаходиться в архіві Тернопільського міськрайонного суду при матеріалах справи. Суддя: Братасюк (фамілія написана ручкою)” і на цьому штампі стоїть гербова печатка і на печатці підпис судді.
    А дати написаної немає.

    Російський ЗАГС вимагає дату набрання чинності рішення суду. Це в моєму документі допущена помілка?

    З повагою, Людмила.

    19.02.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 28.02.2013 № Л/2-01-31

    -

    -

    Запитання 29:

    Доброго дня!

    Я би хотіда знати все про свого дідуся Лампеля Изидора Шаєвича.

    Чи я можу щось у вас про це знати.

    Дуже треба допоможіть.

    Дякую

    05.01.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 14.01.2013 № Л/1-01-30

    -

    -

    Запитання 28:

    Доброго дня!

    я в 2010 році отримав новий український паспорт в зв’язку з втратою попереднього, але в новому паспорті мені не проставили печатку про те, що я одружився у 2002 році і про те, що в 2004 році цей шлюб був розірваний.
    чи зобов’язаний я зараз сам йти до відділу РАЦС і проставити ці штампи про шлюб і про розлучення?
    якщо так, то вкажіть будь ласка на основі якого законодавчого акту я повинен це зробити.
    Дякую!
    21.01.2013
    -
    Відповідаємо:

    -

    -

    Запитання 27:

    доброго дня! нещодавно я закінчила ВУЗ по спеціальності правознавство. І в майбутньому маю юажання займатися нотаріальною діяльністю. В курсі лекцій “нотаріат” викладачі говорили про те, що для цього необхідно мати з роки стажу роботи в юридичній сфері, а в законі “Про нотаріат” щодо цього я не змогла знайти розяснення. Отже, чи можу бути я допущена до стажування в нотаріуса та здачі іспиту без такого стажу? Дякую за відповідь.

    23.01.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 15.02.2013 № А/8-01-30

    -

    -

    Запитання 26:

    Доброго дня. Чи можна отримати інформацію про арбітражного керуючого (ліквідатора) п.Лотоцького С.В., а саме дійсне місце його перебування в м.Івано-Франківську.     (Попередня адреса – вул.Г.Мазепи 40а]7 м.Івано-Франківська.

    21.01.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 30.01.2013 № С/7-01-30

    -

    -

    Запитання 25:

    Добрий ден,

    будлацка могла би я до вас звирнутися с питаням, як я маю поступити:

    - в мене чоловік був граждан ЧР який помер 3 місаца назад, він був повністу інваліда (4 групи) а побирав інвалідну пензію.

    - моментално я беру в ЧР вдовску пензію 

    - мені 02.04.1961 (52 роки)

    - на икраїні я би хотіла піти в пензію в 55 років

    - а би хотіла побирати пензію по своєму чоловікови на україні

    - моментално я є без роботи

    Будласка скажіт мені як я можу поступити а які для того мені потрібно докласти документи, аби я могла брати пензию свого небіщека???

    Дякую за відповідь

    10.01.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 15.02.2013 № Є/10-01-30

    -

    -

    Запитання 24:

    1) Скажіть будь-ласка чи може установа (до прикладу Територіальний центр соціального обслуговування )  отримати автомобіль який чи то був конфіскований чи вилучений у звязку с порушень певних вимог для здійснення соціального обслуговування ( перевезення доставки)  малозахищених категорій наследення?

    2) У відповідносі до діяльності яка здійснюється територіальним центром (Постанова КМУ № 1417 від 29.12.2009 р зі змінами та доповненнями) вимагается отримання витягів з реєстру правочинів щодо укладення договорів довічного утримання, на звернення до держ. нотаріуса в Тисменицькому районі отримали відповідь що отримання таких витягів нашою установою не є правомірною… як можна вирішити дане питання?

    3) У звязку з смертю громадян що обслуговуються чи перевувають в категорії виявлених громадян, що потребують обслуговування для подальшого знаття їх з обліку потрібно витяг (довідку) про смерть у селах району дані витяги видаються сільськими радами  проблема виникає з м. Тисмениця підкажіть до можна отримани даний витяг чи то в міській раді чи в РАГСі ?

    12.02.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 04.03.2013 № О/12-01-30

    =

    =

    Запитання 23:

    Доброго дня! Якщо можна то прошу допомогти в такому питанні: Потрібно зарееструвати громадську організацію. Потрібно знати перелік документів або принаймні телефон чи точний кабінет куди звертатись з такими питаннями. Дякую за розуміння не хочеться створювати чергу та приходити непідготовленним.

    Степан

    01.03.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 12.03.2013 № С/16-01-30

    -

    -

    Запитання 22:

    Дорого дня!

    Поясніть,будь ласка:якщо купили новобудову і зареєстрували в реєстраційній службі міського управл. юстиції ,то це означає що ця квартира приватизована,чи ні?

    Дякую!

    17.04.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 19.04.2013 № С-27/01-30

    -

    -

    Запитання 21:

    Я тепер залишилася без прописки, чи можу десь в соціальних службах м.Івано-Франківська подати документи хоча б на тимчасову прописку в м.Івано-Франківську. Якщо можна, то дайте їх контактні дані.

    Дякую за інформацію.

    Оксана

    12.08.2013

    -

    Відповідаємо:

    Відповідь від 13.08.2013 № К-16/01-31

    -

    -

    Запитання 20:

    Доброго дня! Мене цікавить, де я можу отримати апостиль свідоцтва про народження, виданого Івано-Франківським РАГЦ в 1984 році (так звана “зелена книжечка”). Чи займається цією справою Архів РАГЦ або місцевий органий юстиції? Скільки часу триває ця процедура та з якими коштами пов’язана? Дякую за вашу швидку відповідь. З повагою, Микола.

    05.07.2013р.

    -

    Відповідаємо:

    Свідоцтво про народження видане відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Івано-Франківського міського управління юстиції  засвідчується штампом відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Головного управління юстиції в Івано-Франківській області та апостилюється  Департаментом у справах цивільного стану громадян Державної реєстраційної служби України.

    Свідоцтво про народження  виписане до 1994 року не засвідчується і не апостилюється. Його  необхідно замінити на свідоцтво нового взірця. Повторна видача  свідоцтва про народження здійснюється за заявою особи, щодо якої складено актовий запис, батьків, а також інших осіб на підставі нотаріально посвідченої довіреності та документу, що посвідчує  їх особу.

    Прийом документів про державну реєстрацію актів цивільного стану для проставлення апостиля  проводиться відділом проставлення апостиля Департаменту у справах цивільного стану громадян Державної реєстраційної служби України за адресою: місто Київ, вул. М. Раскової, 15.

    Термін розгляду документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, поданих для проставлення апостиля  – один робочий день.

    Плата за надання послуг з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції, призначених для використання на території інших держав  становить 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн).

    Відділи державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Івано-Франківського міського, Головного управлінь юстиції в Івано-Франківській області не надають послуг щодо проставлення апостиля на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану.

    -

    -

    Запитання 19:

    Dobruy deni!Maene sikavuti apostili na svidotstvi pro narodjennya,chu moju ya zrobutu v Ivano-Frankivsku,ya sama juvu v Moldaviyi,mayu sestru v Ivano-Frankivsku,tomu zvertayusi do vas!Dyakuyu za mojluvisti napusatu vam!

    Irina.

    15.07.2012р.

    Відповідаємо:

    Відділ державної реєстрації актів цивільного стану головного управління юстиції перевіряє достовірність, належне оформлення і засвідчує документи, які видаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану  для подальшого використання їх за кордоном.

    На документ про державну реєстрацію акта цивільного стану, засвідчений відділом державної реєстрації актів цивільного стану головного управління юстиції, проставляється апостиль Департаментом у справах цивільного стану громадян Державної реєстраційної служби України, який розмішений за адресою: м. Київ, вул. Марини Раскової, 15.

    Одночасно повідомляю, що свідоцтво про реєстрацію акта цивільного стану, яке використовується на території країн СНД не апостилюється, а тільки засвідчується відділом державної реєстрації актів цивільного стану головного управління юстиції.

    Ваша сестра може звернутися по питанню засвідчення свідоцтва про народження, якщо воно належним чином оформлене.

    -

    -

    Запитання 18:

    Добрий день. Я українка, вийшла заміж за ліванця. Шлюб реєстрували в Лівані. Після отримання свідоцтва про шлюб, в посольстві України в Ліванській республіці на питання що я повинна далі робити на Україні, і куди звертатися, мені відповіли що треба звертатись до РАЦСУ по місцю прописки, мати з собою переклад паспорта легалізований чоловіка, свідоцтво про одруження легалізоване, та довіреність від чоловіка на оформлення наших документів. Ми зробили переклад та легалізацію цих документів. Але в РАЦСі мені відмовили, і сказали , що вони не розуміють що я від них хочу. Чи повинні вони поставити штамп про укладення шлюбу в мій український паспорт, і чи десь заносяться до реєстру шлюби що були укладені за кордоном, і чи ставлять штамп про шлюб  в закордонному паспорті? Куди мені звертатися, і що робити далі?

    Дякую, з повагою Галина.
    13.07.2012р.
    Відповідаємо:

    Відділами державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційних служб районних, міських, міськрайонних управлінь юстиції України про державну реєстрацію шлюбу в паспортах або паспортних документах осіб, які зареєстрували шлюб, робиться відмітка  із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження другого із подружжя,  місця і дати такої  реєстрації шлюбу.

    Шлюб, зареєстрований за кордоном, не перереєстровується в Україні  та не вноситься до Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Такий шлюб визнається в Україні, якщо свідоцтво про шлюб є належним чином легалізоване та перекладене.

    Громадяни України, які зареєстрували шлюб в іноземній країні, по питанню проставлення штампу про шлюб в паспортних документах можуть звертатися  до відділів громадянства, імміграцій і реєстрації фізичних осіб за місцем реєстрації.

     

    -

    Запитання 17:

    Доброго дня! пошкоджено закордонний паспорт іноземца, куди звертатись?

    -

    Валентина Василівна

    05.06.2012р.

    -

    Відповідаємо:

    Ваше звернення, що надійшло на адресу головного управління юстиції, розглянуто.

    Питання порушене Вами в зверненні не входить до компетенції головного управління юстиції.

    Для вирішення даного питання по суті Вам необхідно звернутися у відділ у справах громадянства, іміграції та реєстрації фізичних осіб УМВС України в Івано-Франківській області за адресою: м.Івано-Франківськ, вул. Гнатюка, 29.

    -

    -

    -

    Запитання 16:

    Отримую аліменти в твердій грошовій сумі 350грн. на двох малолітніх дітей з починаючи з 23.12.2005 року. Має право державний виконавець сам провести індексацію аліментів відповідно до чинного законодавства,в т.ч. ст.184 СК? (В рішенні суду прямо не вказано \”індексація аліментів\”) Застосовуючи ст.28 Закону про виконавче провадження, або ж ст. 33 цього Закону? Чи потрібно просити виконавця звертатись з заявою до суду? Можу просити провести розрахунок таким чином: Розраховуемо на скільки множив суд: сума аліментів поділити на величину старого прож иткового мінімуму в моему випадку 350:382=0.916 ( прожитковий мінімум в 2005 році 382 грн згідно держбюджету), Отриману цифру множимо на новий прожитковий мінімум , тобто 0.916*1073=982.86грн (1073 – прожитковий мінімум на січень 2012року).

    -

    Алла

    26.05.2012р.

    -

    Відповідаємо:

    На Ваше звернення роз’яснюємо, що згідно ст. 1 ЗУ «Про виконавче провадження» державний виконавець виконує рішення суду на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом. Тобто, якщо згідно рішення суду стягнення аліментів присуджено в твердій грошовій сумі, державний виконавець проводить стягнення аліментів саме в визначеній твердій грошовій сумі.

    Нарахування індексації до аліментів, визначених судом у твердій грошовій сумі, не входить до компетенції державного виконавця.

    Згідно ст. 192 Сімейного кодексу. У країни розмір аліментів, визначений за рішенням суду або за домовленістю між батьками, може бути зменшено або збільшено за рішенням суду за позовом платника чи одержувача аліментів.

    -

    -

    -

    Запитання 15:

    Який порядок видачі свідоцтва про розлучення?

    -

    Роман

    17.05.2012р.

    -

    Відповідаємо:

    Підставою для отримання  первинного свідоцтва про розірвання шлюбу є:

    - рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили до 27.07.2010 року;

    - спільна заява про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей;

    - заява про розірвання шлюбу одного з подружжя та рішення суду про визнання другого з подружжя безвісно відсутнім, недієздатним.

    При видачі первинного  свідоцтва про розірвання шлюбу необхідна особиста присутність чоловіка чи дружини та наявність паспорта (паспортного документа).  Видача свідоцтва про розірвання шлюбу проводиться за місцем проживання чоловіка чи  дружини.

    Повторна видача свідоцтва про розірвання шлюбу проводиться у тому випадку, якщо оригінал свідоцтва було вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено та у разі внесення змін до актового запису цивільного стану про розірвання шлюбу.

    Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію розірвання шлюбу здійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис або  видається представнику за  нотаріально посвідченою довіреністю та при пред’явленні документів, що посвідчують їх особу. Довіреність, видана поза межами України  щодо громадян України визнається дійсною за наявності легалізації (апостилю).

    Повторні свідоцтва про розірвання шлюбу видаються або надсилаються  заявнику відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем складання актового запису про розірвання шлюбу або за місцем проживання заявника.

    -

    -

    Запитання 14:

    Прошу допомогти в наступному: “Наш син прописаний у Черкасскій обл., працює у Польщі, де має свою фірму вже 15 років.

    Чи має він право придбати земельну ділянку в Івано-Франківський обл., або під будівництво садового будиночку, або під наступне стаціонарне будівництво. Прошу дати посилання на відповідні статті Законів.

    -

    Юля

    15.05.2012р.

    Відповідаємо:

    Ваше звернення, що надійшло на адресу головного управління юстиції, розглянуто.

    Відповідно до ст. 40 Земельного кодексу України (надалі – Кодекс) громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.

    Згідно ст.81 Кодексу громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі:

    а)придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;

    б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності;

    в)   приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у
    користування;

    г) прийняття спадщини;

    ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

    Іноземні громадяни та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, а також на земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, що належать їм на праві приватної власності.

    Іноземні громадяни та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки відповідно до ч. ст. 81 Кодексу у разі:

    а)придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;

    б) викупу земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти нерухомого
    майна, що належать їм на праві власності;

    в) прийняття спадщини.

    Землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземними громадянами, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.

    -

    -

    Запитання 13:

    Доброго дня !

    Скажіть будь-ласка защо я маю силатити штраф в розмірм 713 гривень.

    -

    Василь Михайлович

    08.05.2012р.

    -

    Відповідаємо:

    Для отримання необхідного роз’яснення, просимо більш детально викласти суть проблеми.

    Також вкажіть email для направлення Вам відповіді.

    -

    -

    Запитання 12:

    Доброго дня!

    Моя проблема стосується обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

    Ситуація наступна:

    До заміжжя моя сім”я (моя мама, тато, я і сестра) з 1979 року стояли на загальній міській квартирній черзі (фактично і зараз стоїмо).

    Мій чоловік до одруження (він, його мама, тато, і брат) з 1984 року стояли на загальній міській квартирній черзі (фактично і зараз стоять).

    Тепер (після одруження) моя сім’я складається з 3-х чоловік (я, чоловік і дитина), прописані ми кожен у квартирі своїх батьків, дитина прописана з чоловіком.

    Ми хочемо стати на чергу довготермінового молодіжного кредитування. У Фонді молодіжного кредитування нам сказали, що для поставлення на молодіжну чергу достатньо надати довідки про те, що ми стоїмо на згальній міській черзі з чоловіком окремо (тобто у складі сімей до одруження). У міськвиконкомі відмовились нам видавати дві окремі довідки, обгрунтовуючи тим, що ми, як окрема сім’я повинні стати на чергу окремо, а зі складу сімей батьків (а це фактично початок черги!!!) виписатись.

    Але якщо ми станемо окремо, то фактично як я, так і чоловік пересунемось з самого початку міської черги (у складі сімей з батьками) на сам кінець, а нам це абсолютно не вигідно!!! Бо ми ж то стоїмо на черзі від народження фактично!

    І до того ж, у черзі на довготермінове молодіжне кредитування додають суттєві бали за час (тривалість) перебування на загальній міській черзі.

    У всіх установах кажуть: Та яка Вам різниця, і так нікому нічого не дають, Але….як поступити юридично правильно?

    Зараз загальна міська черга оновлюється, і може так виявитись, що я, або мій чоловік виявимося у числі перших на отримання житла (у складі сімей до одруження). Але і на молодіжну чергу хочеться стати….

    Чули ми також про можливість розєднання міської черги (фактично якби мою нову сімю поставили на чергу спереду, там де я стояла до одруження), але юридично я не змогла знайти де це прописано.

    Що робити ми так і не знаємо.

    Надіємося на ваше розяснення (із посиланнями на чинні закони, розпорядження, ….)

    Дякую, чекаю на відповідь.

    -

    З повагою,

    Оксана (м.Івано-Франківськ)

    28.03.2012р.

    Відповідаємо:

    Основні питання порядку надання молодіжного кредиту на придбання житла визначені Законом України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» від 05.02.1993 та Положенням про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2001 р. N 584.

    Порядок визначення регіональними управліннями, іпотечними центрами Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” переваги в наданні пільгових довготермінових кредитів встановлений Інструкцією про порядок визначення переваги в наданні пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим  громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, затвердженою Наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 26.10.2005 N 2488.

    Надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, а також  облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов не входить до компетенції управління юстиції.

    Разом з тим, зазначаємо, що питання організації надання довготермінових кредитів на будівництво (реконструкцію) і придбання житла громадянам належить до компетенції державної спеціалізованої фінансової установи – Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву.

    -

    -

    -

    Запитання 11:

    Я працюю в державній установі головним спеціалістом відділу \”Х\”, в 2009 році моя дружина, з якою я находжуся в офіційнім шлюбі,пішла в декретну відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею 3 річного віку, з посади начальника відділу \”У\”, що являється паралельним відділу \”Х\” (тимчасово декретне місце роботи), основне місце роботи дружини-головний спеціаліст відділу \”Х\”. В 2010 році в двох паралельних відділах \”Х\” та \”У\” проходить перейменування посад начальників (заступник начальника-начальник відділу \”Х\” стає просто начальником відділу \”Х\”, а начальник відділу \”У\” стає заступником начальника-начальником відділу \”У\”). Тобто виходить, що в моєї дружини під час декретної відпустки міняється посада?! В травні цього року дитині виповнюється три роки, на яку посаду мала би повернутись моя дружина, чи можемо ми працювати на подальше разом та на яких посадах, в яких випадках вбачаються корупційні діяння?

    19.03.2012р. Руслан

    Відповідаємо:

    Відповідно до ст. 32 Кодексу законів про працю України (надалі – Кодекс), переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, до­пускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 Кодексу, та в інших випадках, передбачених законодавством. Коли Ваша дружина вийде на роботу, їй повинні запропонувати посаду начальника відділу.

    Питання щодо обмеження роботи близьких осіб регулюється Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» (надалі – Закон).

    Перш за все, звертаємо увагу, що суб’єктами відповідальності за корупційні правопорушення відповідно до ст.4 Закону є:

    1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:

    а) Президент України, Голова Верховної Ради України, його Перший заступник та заступник, Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр України, віце-прем’єр-міністри України, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, та їх заступники, Голова Служби безпеки України, Генеральний прокурор України, Голова Національного банку України, Голова Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим;

    б) народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад;

    в) державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;

    г) військові посадові особи Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів військових формувань;

    ґ) судді Конституційного Суду України, інші професійні судді, Голова, члени, дисциплінарні інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, службові особи секретаріату цієї Комісії, Голова, заступник Голови, секретарі секцій Вищої ради юстиції, а також інші члени Вищої ради юстиції, народні засідателі і присяжні (під час виконання ними цих функцій);

    д) особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, особи начальницького складу податкової міліції;

    е) посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, дипломатичної служби, митної служби, державної податкової служби;

    є) члени Центральної виборчої комісії;

    ж) посадові та службові особи інших органів державної влади;

    2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:

    а) посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені в пункті 1 частини першої цієї статті, але одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету;

    б) особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій, інші особи в установлених законом випадках);

    в) посадові особи іноземних держав (особи, які обіймають посади в законодавчому, виконавчому або судовому органі іноземної держави, в тому числі присяжні засідателі, інші особи, які здійснюють функції держави для іноземної держави, зокрема для державного органу або державного підприємства), а також іноземні третейські судді, особи, які уповноважені вирішувати цивільні, комерційні або трудові спори в іноземних державах у порядку, альтернативному до судового;

    г) посадові особи міжнародних організацій (працівники міжнародної організації чи будь-які інші особи, уповноважені такою організацією діяти від її імені), а також члени міжнародних парламентських асамблей, учасником яких є Україна, та судді і посадові особи міжнародних судів;

    3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;

    4) посадові особи юридичних осіб, фізичні особи – у разі одержання від них особами, зазначеними у пунктах 1, 2 частини першої цієї статті, або за участю цих осіб іншими особами неправомірної вигоди.

    Роз’яснюємо, що особи, зазначені у підпунктах “а”, “в”-”ж” пункту 1 та підпункті “а” пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, не можуть мати у безпосередньому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути безпосередньо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.

    Особи, зазначені у підпунктах “а”, “в”-”ж” пункту 1 та підпункті “а” пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.

    Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:

    1) народних засідателів і присяжних;

    2) близьких осіб, які безпосередньо підпорядковані один одному у зв’язку з перебуванням кожного з них на виборній посаді;

    3) осіб, які працюють у сільській місцевості, гірських населених пунктах;

    4) осіб, які працюють в галузі освіти, науки, культури, охорони здоров’я, фізичної культури та спорту;

    5) інших осіб, визначених законом.

    2. У разі виникнення обставин, що порушують вимоги частини першої цієї статті, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п’ятнадцятиденний строк.

    Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає безпосереднє підпорядкування.

    У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.

    3. Особам, зазначеним у підпунктах “а”, “в”-”ж” пункту 1 та підпункті “а” пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону (крім народних засідателів і присяжних), забороняється брати участь у роботі колегіальних органів під час розгляду питань щодо призначення на посаду близьких їм осіб та у будь-який інший спосіб впливати на прийняття такого рішення.

    Для отримання повного та об’єктивного роз’яснення, Вам слід звернутися в відділ кадрової роботи за місцем праці.


    -

    -

    Запитання 10:

    Добрий день!

    Підкажіть, будь-ласка, бо ніде не можу найти вірну відповідь.Комунальне підприємство є власністю міської ради. Як міська рада має розраховуватися за виконані роботи по місту: на основі складання договору чи як фінансова підтримка. На які нормативні документи має спиратися підприємство у своїй роботі?

    12.03.2012р. Марта Березнева

    Відповідаємо:—————————————-

    Повідомляємо, що відповідно до ст. 837 Цивільного кодексу України (надалі – Кодекс) за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.

    Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

    Звертаємо увагу, що ст. 854 Кодексу визначає порядок оплати роботи. Якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи  або окремих її етапів, замовник зобов’язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, – достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.

    У разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов’язань за договором сторони несуть відповідальність, передбачену законами та договором.

    -

    -

    -

    Запитання 9:

    Доброго дня.

    Чи може нотаріус посвідчити попередній договір іпотеки? Дякую.

    16.02.2012р.

    Відповідаємо:

    Повідомляємо, що нотаріуси вчиняють нотаріальні дії, передбачені ч. 1 ст.34 Закону України “Про нотаріат”, в тому числі посвідчують правочини (договори, заповіти, довіреності).

    Відповідно до статті 635 Цивільного кодексу України попереднім є договір, сторони якого зобов’язуються протягом певного строку (у певний термін) укласти договір в майбутньому (основний договір) на умовах, встановлених попереднім договором. Попередній договір укладається у формі, встановленій для основного договору, а якщо форма основного договору не встановлена, – у письмовій формі. Сторона, яка необгрунтовано ухиляється від укладення договору, передбаченого попереднім договором, повинна відшкодувати другій стороні збитки, завдані простроченням, якщо інше не встановлено попереднім договором або актами цивільного законодавства.

    —————————————

    -

    -

    -

    Запитання 8:

    Добрий день!

    Скажіть будь ласка які потрібні документи на легалізацію в Україні чеської фірми-нерезидента? або куди звернутись по такому питанню?

    25.10.2011р. Олександр

    Відповідаємо:

    На Ваше звернення про легалізацію чеської фірми-нерезидента повідомляємо, що відповідна легалізація не є компетенцією органів юстиції. Міністерством юстиції України здійснюється реєстрація філій, відділень, представництв та інших структурних осередків громадських (неурядових) організацій зарубіжних держав в Україні.

    Реєстрація (легалізація) відокремленого підрозділу іноземної компанії у тому числі постійного представництва нерезидента здійснюється Міністерством економічного розвитку і торгівлі України або іншим уповноваженим органом у відповідності до вимог ст.5 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність».

    Іноземне представництво – установа або особа, яка представляє в Україні інтереси іноземного суб’єкта господарської діяльності і має на це відповідним чином оформлені повноваження.

    Документами про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії на території України визначено:

    - свідоцтво про реєстрацію представництва, видане центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики, – для представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності в Україні, на які поширюється дія Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність»;

    - документ, виданий уповноваженим органом державної влади України, що засвідчує реєстрацію, акредитацію, створення, отримання згоди, дозволу тощо на функціонування підрозділу нерезидента на території України, – для інших відокремлених підрозділів нерезидентів.

     

    -

    -

    Запитання 7:

    Доброго дня!
    Я навчалася у Прикарпатському національному університеті імені В.Стефаника, отримала диплом спеціаліста, кваліфікацію – філолог, викладач англійської та німецької мови та літератури. Чи можу я зробити для себе печатку перекладача і якщо так, то як і що для цього потрібно?

    23.09.2011р. з повагою, Наталія

    Відповідаємо:

    На Ваше звернення, яке надійшло через електронну пошту Головного управління юстиції в Івано-Франківській області, та стосувалося можливості здійснення перекладацької діяльності, повідомляємо, що до повноважень Головного управління юстиції в Івано-Франківській області не віднесено можливості здійснення реєстрації такої діяльності.

    Якщо ж мова йде про можливість здійснення Вами перекладів документів, на яких нотаріуси будуть вчиняти нотаріальну дію – засвідчувати справжність підпису, то відповідно до статті 79 Закону України «Про нотаріат» та п.265 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03. 2004 року № 20/5, нотаріуси засвідчують вірність перекладу документа з однієї мови на іншу, якщо знають відповідні мови. Якщо нотаріус не знає мови, переклад документа здійснюється перекладачем, справжність підпису якого засвідчує нотаріус. Порядок засвідчення підпису на документах встановлений ст.78 Закону України «Про нотаріат» та п.28 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України. При засвідченні справжності підпису перекладача нотаріусу, крім документу, що встановлює особу надається документ, який стверджує його кваліфікацію. У відповідності до п.7.40 Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 року № 3253/5, документи, що подані нотаріусу на підтвердження кваліфікації перекладача записуються в Реєстрі для реєстрації нотаріальних дій у графах 3-5.

    Відповідно до Національного класифікатора України «Класифікатор професій» ДК 003:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327, професія це здатність виконувати подібні роботи, які вимагають від особи певної кваліфікації. Кваліфікація визначається рівнем освіти та спеціалізацією. Необхідний рівень освіти досягається завдяки реалізації освітніх, освітньо-професійних та освітньо – наукових програм і має в цілому відповідати колу та складності професійних завдань та обов’язків. Спеціалізація пов’язана як з необхідною галуззю знань так і з надаваними послугами і відповідає певною мірою деталізованому колу професійних завдань та обов’язків.

    Розділ «Професіонали» вміщує професії, що передбачають високий рівень знань у галузі фізичних, математичних, технічних, біологічних, агрономічних, медичних чи гуманітарних наук.

    Відповідно до вищезазначеного класифікатора ( як і ДК 003:1995; ДК 003:2005) професіоналам спеціальності «Переклад» надається кваліфікація 2444.2 «Перекладач».

    Враховуючи вищенаведене, у дипломі спеціаліста або магістра, який має право здійснювати переклади, у назві кваліфікації повинно бути зазначено «Перекладач».

    -

    -

    Запитання 6:

    Доброго дня,
    Дякую за можливість звернутися із запитанням.
    Я займаюсь встановленням свого родоводу. Метричні книги в яких є записи пов”язані із моїми предками зберігаються в районному Відділі реєстрації актів цивільного стану м. Рожнятів, Івано-Франківської області. Я отримав  в цій установі довідки про дати народження свого діда та прадіда (втім вони і так були мені відомі). Щодо дослідження більш давніх записів мені було відмовлено та тій підставі, що я не можу довести прямого родинного зв”язку. Між тим на підставі даних отриманих мною в Центральному історичному архіві м. Львова, запитів до архівів Варшави та Відня можна з великою ймовірністю припускати, що в цих книгах мали би бути дані і про інших моїх предків. Йдеться про роки 1840-1900.  Мене відіслали за дозволом з Міністерства юстиції. Порадьте, будь-ласка, як правильно, і до кого звернутися, щоб отримати дозвіл на особисте вивчення згаданих метричних книг ? Дякую.

    Ігор Вишневський
    Шептицького 10 кв 12
    м.Дрогобич, Львівська обл

    Відповідаємо:

    Відповідно до статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01.07.2010 року, № 2398-УІ інформація, що міститься в актовому записі цивільного стану, є конфіденційною і не підлягає розголошенню.

    Вивчити записи метричних книг Ви зможете особисто при умові передачі цих книг відділом державної реєстрації актів цивільного стану Рожнятівського районного управління юстиції до Державного архіву Івано-Франківської області.

    Одночасно повідомляю, що Вам видано витяги про народження прадіда, діда, батька за 1871, 1905, 1931 роки по с. Іванівка Рожнятівського району. Метричні книги по с. Іванівка за 1840-1850 роки – не збереглися.

    -

    -

    -

    Запитання 5:

    Доброго дня!

    На сьогоднішній день знаходжусь на етапі створення нової благодійної організації, та стикнувся із проблемою – перелік документів, які необхідно подати для реєстрації БО передбачений Законом, дещо не збігається із переліком документів, що мені продиктували працівники управління юстиції по телефоену. Якщо це можливо, прошу написати мені остаточний перелік документів, який потрібно подати для реєстрації благодійної організації.

    Наперед дякую.

    03.08.2011р. Богдан

    Відповідаємо:

    На Ваше звернення щодо переліку документів необхідного для подання на реєстрацію благодійної організації повідомляємо наступне.

    Згідно вимог Положення про порядок державної реєстрації благодійних організацій, затвердженого постановою КМУ від 30.03.1998 р. №382 зі змінами від 15.06.2011 р., для державної реєстрації благодійної організації до відповідного реєструючого органу, подається заява засновників (засновника) чи їх уповноважених представників, підписи яких засвідчуються у нотаріальному порядку, у місячний термін з дня прийняття рішення про заснування благодійної організації установчими зборами.

    До заяви додаються:

    а) протокол установчих зборів із зазначенням рішення про заснування благодійної організації та затвердження статуту (положення), рішення про вибори виконавчих, розпорядчих та контролюючих органів;

    б) статут (положення) благодійної організації у двох примірниках;

    в) відомості про засновників (засновника) благодійної організації;

    г) відомості про органи управління благодійної організації та членів виконавчого органу;

    д) підтвердження юридичної адреси;

    є) документ про сплату коштів за державну реєстрацію благодійної організації.

    Так як управлінням юстиції передаються державним реєстраторам відомості про утворення нової юридичної особи, працівники управління просять надати додатково копію паспорта та ідентифікаційного номера керівника організації та заповнити реєстраційну картку форми 1, а також здійснити оплату за видачу довідки з ЄДРГТОУ.

    -

    -

    -

    Запитання 4:

    Подала позов до Управління праці про перерахунок та стягнення заборгованості з виплати допомоги по досягненню дитиною 3-х років.

    Суд позов задовольнив. Виконавчий лист переданий до місцевої виконавчої служби, потім (в грудні 2010 р.)- до відділу примусового виконання в ГУЮ.

    До цього часу не маю жодної інформації по моєю провадженню, хоч запит мною надсилався вже неодноразово.

    Скільки має тривати примусове виконаче провадження?

    Чи реально взагалі стягнути кошти за таким позовом? 1,5 року тривали суди, боржник жодного разу не з’явився до суду – апеляційний суд, дитина в цьому році вже йде до школи, а віз і нині там.

    Проживаю в іншій області, але буду дуже вдячна, якщо надасте відповідь.

    -

    27.06.2011р. Марічка

    Відповідаємо:

    Роз’яснюємо, що чинним законодавством не передбачено особливостей стягнення аліментів на дітей різних вікових категорій.

    Аліменти на дитину присуджуються за рішенням суду до досягнення дитиною повноліття, окрім випадків коли повнолітня дитина навчається і у зв’язку з цим потребує матеріальної допомоги, аліменти можуть стягуватись до досягнення дитиною 23 років.

    При визначенні розміру аліментів суд враховує:

    - стан здоров’я та матеріальне становище дитини;

    - стан здоров’я та матеріальне становище платника аліментів;

    - наявність у платника інших дітей, непрацездатних батьків;

    - інші обставини що мають істотне значення;

    Мінімальний розмір аліментів на одну дитину у випадку присудження аліментів у частці від заробітку (доходу) одного із батьків не може бути меншим, ніж 30 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Законом про державний бюджет на відповідний рік прожитковий мінімум встановлюється окремо для дітей до шести років та від шести до вісімнадцяти років.

    -

    -

    -

    Запитання 3:

    Д:оброго дня!

    6 років тому померла сусідка, за якою я і моя сімя здійснювали нагляд і опікунство, хоча не офіційне, але свідки цього є, також сільська рада могла б дати підтвердження.

    Родини у сусідки взагалі немає.

    Технічний паспорт на хату я виробила в БТІ, хата не придатна для проживання, газ проводила за власні кошти, за город плачу податок, є довідка, що я є користувачем хати.

    Чи можу я приватизувати подвіря і як?

    Дякую!

    16.06.2011р. Леся

    Відповідаємо:

    Згідно ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень або за результатамиаукціону.

    Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених Земельним кодексом, проводиться один раз по кожному виду використання земельних ділянок з різним цільовим призначенням.

    У відповідності до ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.

    Приватизація земельних угідь громадянами України, крім Земельного кодексу України, регулюється також Декретом Кабінету Міністрів України “Про приватизацію земельних ділянок” від 26.12.1992р., Наказом Держкомзему України від 20.01.1993р. “Про приватизацію земельних ділянок”, Наказом Держкомзему України від 15.02.1993р. “Порядок передачі земельних ділянок у приватну власність громадян України”, спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України та Держкомзему України від 12.02.1993р. “Про порядок відмісення в паспорті громадян України факту передачі безоплатно у приватну власність земельних ділянок”, Лист Держкомзему України від 25.06.2001р. “Щодо прватизації земельних ділянок громадянами”.

    Відповідно до вищевказаних нормативно правових актів, повна процедура приватизації земельної ділянки передбачає:

    - подання громадянином Українидо сільської, селищної, міської Ради або до відповідних районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій заяви про безоплатну передачу земельної ділянки в приватну власність за місцем розташування бажаної для отримання земельної ділянки. В заяві зазначається її площа й мета використання (цільове призначення). Звернення має бути відповідно оформлене, містити прізвище, ім`я та по батькові, домашню адресу й контактні телефони заявника. У разі недотримання цих вимог воно вважається анонімним і не підлягає розгляду;

    - розгляд заяви відповідним органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування приймається в місячний термін на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. У разі надання згоди на передачу заявнику земельної ділянки у власність, відповідний орган приватизації надає дозвіл на розробку проекту її відведення. Згода або відмова у наданні земельної ділянки заявникові оформлюється відповідним рішенням або розпорядженням;

    - прийняття рішення або розпорядження на користь заявника. Це є підставою для початку розробки документації проекту відведення земельної ділянки;

    - розробку проекту відведення земельної ділянки за рахунок заявника. Замовником проекту відведення виступає сам громадянин (Постанова Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. № 677 “Про затвердження порядку розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок”). Розробка проекту відведення земельної ділянки здійснюється особами, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов’язаних з погодженням документації із землеустрою. Комісія протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні;

    - у разі необхідності погодження проекту відведення земельної ділянки з органами:

    1) земельних ресурсів;

    2) природоохоронними;

    3) архітектурними;

    4) санітарно-епідеміологічними,

    5) з охорони культурної спадщини;

    - у разіякщопроектземлеустроющодовідведення земельної ділянки підлягає обов’язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається Комісією до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи, відповідно до положень Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації»;

    - повернення до органу приватизації (органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування) проекту відведення земельної ділянки, після чого у двотижневий строк з дня отримання такого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов’язковоїдержавної експертизи землевпорядної документації згідно із законом – після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

    - перенесення в натуру (на місцевість) розмірів земельної ділянки, передбачених проектом відведення, із встановленням землевпорядною організацією межових знаків. На цій стадії здійснюється кадастрова зйомка та розробляється кадастровий план, земельній ділянці присвоюється кадастровий номер. Відповідно до встановлених на місцевості меж за заявником закріплюється площа земельної ділянки, здійснюється її опис з описом меж ділянок суміжних землевласників;

    - підготовку державною або приватною землевпорядною організацією технічної документації для видачі Державного акта на право власності на землю. Розроблена технічна документація, за актом приймання-передавання, передається разом з маркованим цифровим носієм «реєстратору». На цій стадії землевпорядна організація заповнює бланк Державного акта;

    - перевірку «реєстратором» наданої технічної документації щодо дотримання в ній встановлених вимог. Після завершення перевірки «реєстратор» робить відповідну позначку на її титульному аркуші – «До прийняття». Після цього заповнюється реєстраційна картка земельної ділянки, яку передають разом з технічною документацією до територіального органу земельних ресурсів;

    - перевірку територіальним органом земельних ресурсів технічної документації (в 10-денний строк з дня її отримання) й оформленого землевпорядною організацією бланку Державного акта щодо відповідності даних. За відсутності розбіжностей достовірність даних Державного акта засвідчує керівник територіального органу земельних ресурсів і скріплює печаткою. Погоджений та завізований Державний акт на право власності на землю в двох примірниках, разом з двома примірниками реєстраційної картки, передається оператору;

    - здійснення оператором у присутності заявника необхідних записів про державну реєстрацію прав особи на землю до «Книги записів реєстрації Державних актів на право власності на землю, права постійного користування землею, договорів оренди землі».

    Після внесення записів один примірник Державного акта залишається в оператора для передачі до територіального органу земельних ресурсів, а другий примірник одразу підлягає врученню заявнику і відповідно до чинного законодавства стає повноправним власником землі.

    Набуття права власності на земельну ділянку може здійснюється шляхом набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що розміщені на даній земельній ділянці, як це передбачено статтею 120 Земельного кодексу України згідно якої до особи, яка набула право власності на жилий будинок,будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

    Також повідомляємо, що згідно ст. 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Виключно судом вирішуються спори з приводу володіння, користування і розпоряджання земельними ділянками, що перебувають у власності /strongгромадян і юридичних осіб.

    -

    -

    -

    Запитання 2:

    Стосовно пенсійного законодавства.

    Згідно ст.27 п.2 закону «Про загальнообовязкове пенсійне страхування» можливо проводити розрахунок пенсії за двоскладовою формулою,за період  стажу до 2004р. по закону «Про пенсійне забезпечення»,а за період з 2004р. по 2011р. згідно закон «Про загальнообовязкове пенсійне страхування». Максимальний розмір пенсії за період до 2004р.  згідно закону «Про пенсійне забезпечення» обмежується розміром трьох мінімальних пенсій.

    Прошу розяснити, яким розміром мінімальної пенсії  обмежується так розрахована пенсія при виходя на пенсію в 2011р.

    -

    21.05.2011р. повагою,  Ярослав

    Відповідаємо:

     

     

    На Ваш запит повідомляємо, що надання роз’яснення практичного застосування пенсійного законодавства входить в компетенцію органів Пенсійного фонду України.

    Рекомендуємо Вам звернутися в Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 15, електронна адреса: opf@itc.if.ua, тел.53-79-90,53-79-81.

    -
    -
    -
    -

    Запитання 1:

    Добрий день.

    Знайомі зараз знаходяться в Ізраїлі і хочуть залишитися. Всі документи мають, проте без апостіля.

    Їм сказали, що такі печатки ставля лише в Україні.

    Їм необpхідно приїзжати чи вони можуть надіслати копії документів, а тут їм проставлять ці апостільські печатки?

    Їх присутність необхідна?

    Руслан

    Відповідаємо:

    На ваше звернення повідомляємо, що штамп апостилю проставляється на офіційних документах, країною видачі документів.

    Відповідно до вимог статті 6 Конвенції, Постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2003 року № 61,  повноваження на проставлення апостиля на документах, виданих на території України, надано:

    -   Міністерству освіти і культури – на офіційних документах закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки;

    -   Міністерству юстиції – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України;

    -   Міністерству Закордонних справ – на всіх інших документах.

    Якщо документи Ваших знайомих видані у 2011 році тоді їх необхідно надіслати до України для проставлення апостиля через дипломатичне представництво та консульську установу України в Державі Ізраїль для подальшого проставлення апостиля, через Міністерство Закордонних справ України.

    У разі, коли свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану виписані за старим зразком, їм необхідно звернутися з заявою або анкетою про витребування зазначених свідоцтв.

    Одночасно повідомляю, що повторні свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану видаються на території України за нотаріально посвідченою довіреністю. Довіреність оформляється в дипломатичному представництві або консульській установі України в іноземній державі. При наявності довіреності, особи, на яких оформлена довіреність, апостилює зазначені свідоцтва на території України та надсилає їх  заявнику.